loading...

آموزش تعميرات موبايل

خشك كن ميوه

بازدید : 484
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

شرايط نگهداري ميوه خشك شده بعد از مراحل اوليه در خط توليد به اين شكل ميباشد.

خشك كن ميوه

براي بهتر شكل گرفتن محصولات در راستاي عمل آوري تمامي جوانب بايد سنجيده شوند تا بهترين كيفيت ميوه خشك را بتوان ارائه نمود .

در ابتداي مقاله از چگونگي ورودي محصول در قسمت اوليه كار توضيحات مختصري داديم.

هماهنگي تمامي قسمتها براي يكسان بودن كيفيت و به دست آوردن ميوه خشك از شروع اين فرايند مستلزم دانش و تخصص مي باشد

مجموعه زاگرس ماشين آموزش هاي لازم را به مشتريان خود براي رسيدن هرچه سريعتر به كيفيت قابل صادرات به صورت عملي خواهد داد، تا اين مهم نيز براي مشتريان زاگرس ماشين به امري سهل تبديل گردد.

ساخت انواع دستگاه خشك كن ميوه و سبزيجات

براي شروع و انجام يك پروژه نياز به طراحي و واحد ارزيابي و مهندسي مي باشد.

قابليت ساخت و توليد انواع دستگاه ميوه خشك در اين مجموعه با بالاترين سطح ممكن امكان پذير مي باشد، چرا كه تيم مهندسين زاگرس ماشين براي هر يك از شرايط موجود چه از لحاظ اقليمي و چه شرايط ابعادي مكان تمهيدات لازم را سنجيده و قابليت اجرا را ميسر نموده .

گاها براي هر مصرف كننده اين سوال پيش مي آيد كه براي مكاني كه در اختيار دارم آيا ماشين خشك كني وجود دارد؟

اين سوال را، ما اينگونه پاسخ خواهيم داد، كه آري وجود دارد، اين امكان براي هر مشتري وجود دارد كه بتواند با حداقل مكان و حداكثر ظرفيت بهترين ماشين را در اختيار داشته باشد.

به عنوان مثال:

اگر قصد بر اين داريد تا ميوه و سبزيجات را در حد خانگي و براي مصرف خود خشك كنيد پيشنهاد ما!!!!

خشك كن ميوه و سبزي خانگي است.

غالبا پيش ميايد كه ميوه هاي باغ يا باغچه اي ما براي مصرف در فصل خود زيادتر از حد معمول است و اين موضوع كه ميوه را چگونه نگهداري كنيم نيز امري دشوار است.

بنابراين دستگاه هاي موجود براي اين نوع ظرفيت ها نيز توليد خواهيم نمود كه عمدتا با انرژي مصرفي الكتريكي ميباشد.

قابل حمل از نقطه اي به نقطه اي ديگر و يا جابجايي مكان به مكاني ديگر را داشته باشند.

مصرف انرژي بهينه

داراي قابليت استفاده با برق خانگي 220 ولت

داراي حجم و اندازه مناسب براي هر محيط كوچك و خانگي

ظاهر شيك و مناسب

داراي سيستم عيب يابي

سيستم كنترل تنظيم حرارت و رطوبت

دستگاه خشك كن ميوه كارگاهي

در قسمت بعدي توليد نظر بر توجيه داشتن يك واحد توليدي دستگاه هايي با حجم بالاتر از دستگاه خشك كن ميوه خانگي ساخته و توليد ميشود .

و اين مدل از ماشين خشك كن صرفا براي توليد و فرآوري ميوه جات براي عرضه مستقيم و غير مستقيم به بازار مصرف تهيه و توليد ميشوند.

ساختار اين مدل از دستگاه هاي ساخت زاگرس ماشين با توجه به نقطه عطف يك تجارت و يا بازاريابي كه همان منبع درامد و. ارزش افزوده ميباشد هدف گذاري شده است.

دستگاه خشك كن ميوه و سبزيجات اساسا ظرفيت مورد نظر خود را از ابعاد داخلي كابين و يا سطح مقطعي كه ميتوان ميوه و يا سبزي را بر روي آن جاي گذاري نمود سنجيده ميشوند.
متر بر مكعب هر سيني در داخل واگن هاي تعبيه شده نشان دهنده حجم توليد مي باشد، البته با مقداري تفاوت در ساختار كلي محصول و يا ضخامت و برش آن كه در مورد آنها توضيحات مختصري داده شده است.

اين نوع خشك كن كارگاهي نيز براي مصرف عموم و يك شغل مناسب ميباشد.

مشخصاتي كه ميتوان از اين مدل نام برد نيز قابليت هاي جابجايي آسان است به لحاظ اندازه مناسب و قابلب حمل اسان.

براي بيشتر شدن توليد در دستگاه مورد نظر نياز به اضافه نمودن براي ميوه هاي مختلف ميباشد خشك كن هاي كارگاهي را ما عمدتا از 2 كابين 3 كابين و حتي تا 6 مابين هم توليد مي نماييم.

ولي پيشنهادي كه داريم اگر قصد اضافه نمودن كابين را داريد بهتر است به عنوان مثال 2 دستگاه خشك كن ميوه و سبزي 3 كابين ببريد تا اينكه يك 6 كابين.

دليل بر اين ميباشد كه شما همزمان ميتوانيد در دو ماشين دو نوع متفاوت ميوه را خشك نماييد.

غالبا با پيشنهاداتي از طرف مراجعه كنندگان بر اين مضمون روبرو ميشويم كه براي حجم توليد بالا از خشك كن ها ي تونلي و نوار پيوسته استفاده نماييم؟

و در جواب بنا به تجربه در زمينه خشك كردن سبزي و ميوه خواهيم گفت كه براي سبزيجات نوار پيوسته قابليت بهتري مي تواند داشته باشد و حتي براي پياز، خشك كن سير، ولي براي ميوه بهترين شرايط را سيني و واگن و كابين اجرا مي نمايد.

خشك كن ميوه توسط مادون قرمز

زمان اساسي ترين مقوله در هر توليد و واحد توليدي ميباشد، از قديم بشر سعي در اين داشته است كه سرعت را به زندگي خود اضافه نمايد.

در هر صنعت و تكنولوژِي ميبينيم كه كيفيت، و سرعت مي تواند معرف خوبي براي نشان دادن باشد، خودروهايي كه ساخته ميشود از لحاظ ظاهري و كيفيت و سرعت سنجيده ميشوند، نمي توان خودرويي را با ظاهر زيبا ساخت ولي سرعت پايين داشته باشند و اين خود يك ضعف محسوب ميشود.

اين پيش مقدمه بود تا در خصوص دستگاه هاي خشك كن ميوه و سبزيجات صنعتي با ظرفيتهاي توليد بالا معرفي شوند.

خشك كردن با مادون قرمز يا اختصارا (آي آر) يك روش با تابيدن اشعه مادون قرمز بر سطح ميوه ميباشد كه در تسريع زمان كيفيت به دست آمده نيز مي تواند، نقش بسزايي داشته باشد.

مشخصه هر خشك كن بنا به نوع كارايي وان يك هدف را دنبال ميكند در مادون قرمز نيز تبخير آب ميوه و سبزي انجام ميشود، ولي با اين تفاوت نسبت به سيركوله هواي گرم كه اين منبع از لامپ هايي كه توليد نور قرمز رنگي دارند ايجاد ميشود.

نور موجود در بافت اصلي ميوه برش خورده تابيده ميشود و با قدرت تابش بالا و ايجاد حرارتي قابل كنترل و زياد آب را تبخير مي نمايد در اين قسمت نيز ما نياز به فن سانتريفيوژ براي چرخش و تخليه رطوبت حاصل از خشك شدن ميوه را داريم.

در خشك كردن توسط مادون قرمز اين مزيت توانسته يك سر و گردن از نمونه حرارتي بالاتر باشد يكنواختي كامل در تمام سطوح محصول، گرم نكردن هواي اطراف و محيط و فقط حرارت در بافت ميوه ايجاد خواهد شد، انتقال بالاي حرارت نيز يكي از محاسن ميباشد.

انجام فرايند توسط خشك كردن ميوه با مادون قرمز يك حرارت دهنده كوارتز انجام مي شود كه و ميزان تقريبي كه در نظر گرفته شده است، تبديل الكتريكي 78% براي تسريع خشك كردن ميباشد.

ساختار كلي در اين نوع ماشين از جنس آلومينيوم است كه براي يك محفظه ايجادشده، تابش مستقيم مادون قرمز توسط لامپ صورت مي گيرد، توان مصرفي اين نوع لامپ بنا به حجم توليد متغير است و معمولا تا 3000 وات ميرسد.

ظرفيت قابل ملاحظه در مدل خشك كن هاي با اين مشخصات به نسبت هواي گرم ميتوان گفت كه دوبرابر ميباشد.

دستگاه خشك كن ميوه تحت خلا

خشك كردن تحت خلا هم از مواردي ميباشد كه سريع ترين شكل ممكن را براي هر ميوه اي ايجاد مي نمايد در خشك كن هاي تحت خلا به

كيفيت مناسب تري به نسبت تمامي روشهاي معمول بدست مي آيد چرا كه براي خشك كردن خلا شوك حرارتي به ميوه وارد نخواهد شد و به اصطلاح استرس حرارتي را از ميوه خواهيم گرفت و باعث از بين رفتن بافتهاي ميوه نخواهد شد، عطر، طعم و ظاهر محصول به بهترين شكل ممكن حفظ خواهد شد.

اين نوع خشك كن با حرارتي قابل مقايسه نيست .

دستگاه خشك كن ميوه صنعتي تحت خلا نيز انواع مختلف دارند كه يك نمونه ديگر از اين ماشين الات، خشك كن ميوه وسبزي خلا با مايكروويو ميباشد .

مايكروويو در صنايع غذايي نيز استفاده و كاربرد بسزايي دارد، جريان ماكروويو وقتي بر اجسام مانند آهن، مس، و انواع ديگر فلزات برخورد كنند بر خواهند گشت، و بر اجسام پلاستيكي رد خواهند شد ولي در مواد غذايي باقي خواهند ماند و همين سكون در مواد غذايي باعث ميشود تا فعاليت در مواد غذايي بر اساس قطب مثبت و منفي صورت گيرد يعني جذب و دفع.

و همين امر باعث ميشود فعل و انفعالاتي در درون ماده صورت گيرد و توليد حرارت در درون ماده كنف از اين رو در ميوه ها نيز اين اتفاق خواهد افتاد روند خشك شدن ميوه و سبزي سريع ميشود.

نكته مهمي كه در اين باره وجود دارد كه اگر بيش از حد اين حركت انجام شود بافت ميوه را به هم باعث آسيب به مواد غذايي و عكس عمل كردن مواد ارزشمند و ويتامين ها خواهد شد.

از اين رو با شناخت سطحي كه از اكثر دستگاه هاي موجود براي ميوه خشك كردن در دسترس ترين مورد براي عموم همان هواي گرم ميباشد.

دستگاه خشك كن ميوه با هواي گرم و سيركولاسيون حرارت

حرارت به دست آمده از سوخت هاي موجود در بازار كه توسط مشعل در كوره دميده ميشود ، حرارتي غير مستقيم را ايجاد خواهد كرد حرارت ايجاد شده نسبت و اندازه مشخصي را براي ايجاد يك فضاي مناسب جهت خشك نمودن ميوه و سبزي فراهم خواهد كرد.

كنترل تمامي اين موارد اعم از شدت چرخش هواي گرم در كابين همگي به صورت هوشمند صورت مي پذيرد.

ظرفيت هاي نسبي در دستگاه ميوه خشك كن

در خصوص ظرفيتهاي موجود ما ميتوانيم بگوييم كه هيچگونه محدوديتي نخواهيم داشت، و اين امكان براي شما فراهم خواهد شد تا در هر تناژي محصولات خود را خشك نموده و عرضه نماييد.

چند فاكتور در اين باره مورد توجه ميباشد كه بايد توجه داشت؟!

اول اينكه فضاي مناسب براي فرآوري ميوه و خشك نمودن آن را در اختيار داشته باشيم، همانطور كه در پاراگراف هاي قبل توضيحاتي را داديم فضاي خشك كردن بر همان متر بر مكعب محاسبه ميشود.

پس در نظر داشته باشيد كه اگر ميخواهيد توليد بالا و ظرفيت قابل ملاحظه اي را داشته باشيد، بايد بستر آن را نيز فراهم نموده و مجموعه ما نيز به جرات خواهد گفت كه تا هر مقدار توانايي توليد را دارا هستيم.

پايين ترين ظرفيت موجود در نمونه هاي موجود دستگاه خشك كن ميني ميباشد كه توانسته ايم با طراحي بسيار عالي و زيبا و مهمتر از همه جا دار و استفاده بهينه از فضاي موجود را در اختيار مصرف كنندگان عزيز بگذاريم.

اين محصول به علت حجم كوچك و سوخت گاز شهري بين توليد كنندگان كوچك بسيار محبوب است، قيمت دستگاه خشك كن ميوه ميني را در حد توان مالي مشتريان عزيز برآورد كرده ايم تا توانايي خريد را داشته باشند.

و به نسبت قيمت دستگاه خشك كن ميوه صنعتي تفاوت زيادي دارد.

ولي از لحاظ كارايي و عملكرد دقيقا با نمونه هاي مشابه صنعتي خود برابري خواهد كرد، با اين تفاوت كه جاي كم و مصرف انرژي بهينه و كاملا خانگي ساخته شده است.

سوالات متداولي كه عموما براي كساني كه براي خريد و شروع به كار ميوه خشك ايجاد مي شود بسيار است؟!

عمده اين سوالات در خصوص ورودي و خروجي ميوه تر و خشك ميباشد.

در ميوه هاي مختلف مي توان اينگونه بيان كرد كه بر اساس بافت ميوه و درصد رطوبت مورد نياز در آن متفاوت است ، مثال: سيب درختي با اسلايس 5 ميلي متر بين 10% الي 12% خروجي به ما خواهد داد.

هر 100 كيلو گرم 12 كيلو گرم خشك شده، ولي در برگه قيسي همان زردآلو متفاوت است چرا كه گاها بين 22 تا 25 كيلو گرم در 100 كيلو گرم بازدهي خواهد داشت، در فصول مختلف انواع ميوه ها را ميتوان خشك كرد و در فصلي كمتر وجود دارد به بازار عرضه نمود.

اهميت بسته بندي ميوه خشك

حال كه ما محصول خود را به اين همه دغدغه به مرحله عرضه رسانده ايم، بايد براي هدفمند نمودن اين چرخه بتوانيم به زيباترين شكل ممكن و بهداشتي ترين شرايط ارائه دهيم، ميوه هاي خشك شده را با نام تجاري خود به فروش برسانيم، خود را به عنوان يك برند در عرصه توليد معرفي كنيم، و اين مهم امكان پذير نمي باشد مگر جز اينكه ما به فكر بسته بندي كردن محصول توليد شده خود باشيم.

دستگاه بسته بندي ميوه خشك

ماشين الات بسياري براي بسته بندي نمودن ميوه خشك ميباشند ، كه چند نمونه از اين ماشين آلات را به مختصر معرفي خواهيم كرد تا رسالت اين توليد را به پايان برسانيم.

بسته بندي تمام اتوماتيك ميوه خشك و نيمه اتوماتيك كه زاگرس ماشين كرج مفتخر است كه توليد كننده كاملي در اين زمينه ميباشد.

دستگاه بسته بندي نيمه اتوماتيك تك توزين كه كار وزن نمودن محصول را به خوبي انجام خواهد داد و تكميل كننده خشك كن ميوه و سبزي خواهد بود.

شرايط نگهداري ميوه خشك شده بعد از مراحل اوليه در خط توليد به اين شكل ميباشد.

خشك كن ميوه

براي بهتر شكل گرفتن محصولات در راستاي عمل آوري تمامي جوانب بايد سنجيده شوند تا بهترين كيفيت ميوه خشك را بتوان ارائه نمود .

در ابتداي مقاله از چگونگي ورودي محصول در قسمت اوليه كار توضيحات مختصري داديم.

هماهنگي تمامي قسمتها براي يكسان بودن كيفيت و به دست آوردن ميوه خشك از شروع اين فرايند مستلزم دانش و تخصص مي باشد

مجموعه زاگرس ماشين آموزش هاي لازم را به مشتريان خود براي رسيدن هرچه سريعتر به كيفيت قابل صادرات به صورت عملي خواهد داد، تا اين مهم نيز براي مشتريان زاگرس ماشين به امري سهل تبديل گردد.

ساخت انواع دستگاه خشك كن ميوه و سبزيجات

براي شروع و انجام يك پروژه نياز به طراحي و واحد ارزيابي و مهندسي مي باشد.

قابليت ساخت و توليد انواع دستگاه ميوه خشك در اين مجموعه با بالاترين سطح ممكن امكان پذير مي باشد، چرا كه تيم مهندسين زاگرس ماشين براي هر يك از شرايط موجود چه از لحاظ اقليمي و چه شرايط ابعادي مكان تمهيدات لازم را سنجيده و قابليت اجرا را ميسر نموده .

گاها براي هر مصرف كننده اين سوال پيش مي آيد كه براي مكاني كه در اختيار دارم آيا ماشين خشك كني وجود دارد؟

اين سوال را، ما اينگونه پاسخ خواهيم داد، كه آري وجود دارد، اين امكان براي هر مشتري وجود دارد كه بتواند با حداقل مكان و حداكثر ظرفيت بهترين ماشين را در اختيار داشته باشد.

به عنوان مثال:

اگر قصد بر اين داريد تا ميوه و سبزيجات را در حد خانگي و براي مصرف خود خشك كنيد پيشنهاد ما!!!!

خشك كن ميوه و سبزي خانگي است.

غالبا پيش ميايد كه ميوه هاي باغ يا باغچه اي ما براي مصرف در فصل خود زيادتر از حد معمول است و اين موضوع كه ميوه را چگونه نگهداري كنيم نيز امري دشوار است.

بنابراين دستگاه هاي موجود براي اين نوع ظرفيت ها نيز توليد خواهيم نمود كه عمدتا با انرژي مصرفي الكتريكي ميباشد.

قابل حمل از نقطه اي به نقطه اي ديگر و يا جابجايي مكان به مكاني ديگر را داشته باشند.

مصرف انرژي بهينه

داراي قابليت استفاده با برق خانگي 220 ولت

داراي حجم و اندازه مناسب براي هر محيط كوچك و خانگي

ظاهر شيك و مناسب

داراي سيستم عيب يابي

سيستم كنترل تنظيم حرارت و رطوبت

دستگاه خشك كن ميوه كارگاهي

در قسمت بعدي توليد نظر بر توجيه داشتن يك واحد توليدي دستگاه هايي با حجم بالاتر از دستگاه خشك كن ميوه خانگي ساخته و توليد ميشود .

و اين مدل از ماشين خشك كن صرفا براي توليد و فرآوري ميوه جات براي عرضه مستقيم و غير مستقيم به بازار مصرف تهيه و توليد ميشوند.

ساختار اين مدل از دستگاه هاي ساخت زاگرس ماشين با توجه به نقطه عطف يك تجارت و يا بازاريابي كه همان منبع درامد و. ارزش افزوده ميباشد هدف گذاري شده است.

دستگاه خشك كن ميوه و سبزيجات اساسا ظرفيت مورد نظر خود را از ابعاد داخلي كابين و يا سطح مقطعي كه ميتوان ميوه و يا سبزي را بر روي آن جاي گذاري نمود سنجيده ميشوند.
متر بر مكعب هر سيني در داخل واگن هاي تعبيه شده نشان دهنده حجم توليد مي باشد، البته با مقداري تفاوت در ساختار كلي محصول و يا ضخامت و برش آن كه در مورد آنها توضيحات مختصري داده شده است.

اين نوع خشك كن كارگاهي نيز براي مصرف عموم و يك شغل مناسب ميباشد.

مشخصاتي كه ميتوان از اين مدل نام برد نيز قابليت هاي جابجايي آسان است به لحاظ اندازه مناسب و قابلب حمل اسان.

براي بيشتر شدن توليد در دستگاه مورد نظر نياز به اضافه نمودن براي ميوه هاي مختلف ميباشد خشك كن هاي كارگاهي را ما عمدتا از 2 كابين 3 كابين و حتي تا 6 مابين هم توليد مي نماييم.

ولي پيشنهادي كه داريم اگر قصد اضافه نمودن كابين را داريد بهتر است به عنوان مثال 2 دستگاه خشك كن ميوه و سبزي 3 كابين ببريد تا اينكه يك 6 كابين.

دليل بر اين ميباشد كه شما همزمان ميتوانيد در دو ماشين دو نوع متفاوت ميوه را خشك نماييد.

غالبا با پيشنهاداتي از طرف مراجعه كنندگان بر اين مضمون روبرو ميشويم كه براي حجم توليد بالا از خشك كن ها ي تونلي و نوار پيوسته استفاده نماييم؟

و در جواب بنا به تجربه در زمينه خشك كردن سبزي و ميوه خواهيم گفت كه براي سبزيجات نوار پيوسته قابليت بهتري مي تواند داشته باشد و حتي براي پياز، خشك كن سير، ولي براي ميوه بهترين شرايط را سيني و واگن و كابين اجرا مي نمايد.

خشك كن ميوه توسط مادون قرمز

زمان اساسي ترين مقوله در هر توليد و واحد توليدي ميباشد، از قديم بشر سعي در اين داشته است كه سرعت را به زندگي خود اضافه نمايد.

در هر صنعت و تكنولوژِي ميبينيم كه كيفيت، و سرعت مي تواند معرف خوبي براي نشان دادن باشد، خودروهايي كه ساخته ميشود از لحاظ ظاهري و كيفيت و سرعت سنجيده ميشوند، نمي توان خودرويي را با ظاهر زيبا ساخت ولي سرعت پايين داشته باشند و اين خود يك ضعف محسوب ميشود.

اين پيش مقدمه بود تا در خصوص دستگاه هاي خشك كن ميوه و سبزيجات صنعتي با ظرفيتهاي توليد بالا معرفي شوند.

خشك كردن با مادون قرمز يا اختصارا (آي آر) يك روش با تابيدن اشعه مادون قرمز بر سطح ميوه ميباشد كه در تسريع زمان كيفيت به دست آمده نيز مي تواند، نقش بسزايي داشته باشد.

مشخصه هر خشك كن بنا به نوع كارايي وان يك هدف را دنبال ميكند در مادون قرمز نيز تبخير آب ميوه و سبزي انجام ميشود، ولي با اين تفاوت نسبت به سيركوله هواي گرم كه اين منبع از لامپ هايي كه توليد نور قرمز رنگي دارند ايجاد ميشود.

نور موجود در بافت اصلي ميوه برش خورده تابيده ميشود و با قدرت تابش بالا و ايجاد حرارتي قابل كنترل و زياد آب را تبخير مي نمايد در اين قسمت نيز ما نياز به فن سانتريفيوژ براي چرخش و تخليه رطوبت حاصل از خشك شدن ميوه را داريم.

در خشك كردن توسط مادون قرمز اين مزيت توانسته يك سر و گردن از نمونه حرارتي بالاتر باشد يكنواختي كامل در تمام سطوح محصول، گرم نكردن هواي اطراف و محيط و فقط حرارت در بافت ميوه ايجاد خواهد شد، انتقال بالاي حرارت نيز يكي از محاسن ميباشد.

انجام فرايند توسط خشك كردن ميوه با مادون قرمز يك حرارت دهنده كوارتز انجام مي شود كه و ميزان تقريبي كه در نظر گرفته شده است، تبديل الكتريكي 78% براي تسريع خشك كردن ميباشد.

ساختار كلي در اين نوع ماشين از جنس آلومينيوم است كه براي يك محفظه ايجادشده، تابش مستقيم مادون قرمز توسط لامپ صورت مي گيرد، توان مصرفي اين نوع لامپ بنا به حجم توليد متغير است و معمولا تا 3000 وات ميرسد.

ظرفيت قابل ملاحظه در مدل خشك كن هاي با اين مشخصات به نسبت هواي گرم ميتوان گفت كه دوبرابر ميباشد.

دستگاه خشك كن ميوه تحت خلا

خشك كردن تحت خلا هم از مواردي ميباشد كه سريع ترين شكل ممكن را براي هر ميوه اي ايجاد مي نمايد در خشك كن هاي تحت خلا به

كيفيت مناسب تري به نسبت تمامي روشهاي معمول بدست مي آيد چرا كه براي خشك كردن خلا شوك حرارتي به ميوه وارد نخواهد شد و به اصطلاح استرس حرارتي را از ميوه خواهيم گرفت و باعث از بين رفتن بافتهاي ميوه نخواهد شد، عطر، طعم و ظاهر محصول به بهترين شكل ممكن حفظ خواهد شد.

اين نوع خشك كن با حرارتي قابل مقايسه نيست .

دستگاه خشك كن ميوه صنعتي تحت خلا نيز انواع مختلف دارند كه يك نمونه ديگر از اين ماشين الات، خشك كن ميوه وسبزي خلا با مايكروويو ميباشد .

مايكروويو در صنايع غذايي نيز استفاده و كاربرد بسزايي دارد، جريان ماكروويو وقتي بر اجسام مانند آهن، مس، و انواع ديگر فلزات برخورد كنند بر خواهند گشت، و بر اجسام پلاستيكي رد خواهند شد ولي در مواد غذايي باقي خواهند ماند و همين سكون در مواد غذايي باعث ميشود تا فعاليت در مواد غذايي بر اساس قطب مثبت و منفي صورت گيرد يعني جذب و دفع.

و همين امر باعث ميشود فعل و انفعالاتي در درون ماده صورت گيرد و توليد حرارت در درون ماده كنف از اين رو در ميوه ها نيز اين اتفاق خواهد افتاد روند خشك شدن ميوه و سبزي سريع ميشود.

نكته مهمي كه در اين باره وجود دارد كه اگر بيش از حد اين حركت انجام شود بافت ميوه را به هم باعث آسيب به مواد غذايي و عكس عمل كردن مواد ارزشمند و ويتامين ها خواهد شد.

از اين رو با شناخت سطحي كه از اكثر دستگاه هاي موجود براي ميوه خشك كردن در دسترس ترين مورد براي عموم همان هواي گرم ميباشد.

دستگاه خشك كن ميوه با هواي گرم و سيركولاسيون حرارت

حرارت به دست آمده از سوخت هاي موجود در بازار كه توسط مشعل در كوره دميده ميشود ، حرارتي غير مستقيم را ايجاد خواهد كرد حرارت ايجاد شده نسبت و اندازه مشخصي را براي ايجاد يك فضاي مناسب جهت خشك نمودن ميوه و سبزي فراهم خواهد كرد.

كنترل تمامي اين موارد اعم از شدت چرخش هواي گرم در كابين همگي به صورت هوشمند صورت مي پذيرد.

ظرفيت هاي نسبي در دستگاه ميوه خشك كن

در خصوص ظرفيتهاي موجود ما ميتوانيم بگوييم كه هيچگونه محدوديتي نخواهيم داشت، و اين امكان براي شما فراهم خواهد شد تا در هر تناژي محصولات خود را خشك نموده و عرضه نماييد.

چند فاكتور در اين باره مورد توجه ميباشد كه بايد توجه داشت؟!

اول اينكه فضاي مناسب براي فرآوري ميوه و خشك نمودن آن را در اختيار داشته باشيم، همانطور كه در پاراگراف هاي قبل توضيحاتي را داديم فضاي خشك كردن بر همان متر بر مكعب محاسبه ميشود.

پس در نظر داشته باشيد كه اگر ميخواهيد توليد بالا و ظرفيت قابل ملاحظه اي را داشته باشيد، بايد بستر آن را نيز فراهم نموده و مجموعه ما نيز به جرات خواهد گفت كه تا هر مقدار توانايي توليد را دارا هستيم.

پايين ترين ظرفيت موجود در نمونه هاي موجود دستگاه خشك كن ميني ميباشد كه توانسته ايم با طراحي بسيار عالي و زيبا و مهمتر از همه جا دار و استفاده بهينه از فضاي موجود را در اختيار مصرف كنندگان عزيز بگذاريم.

اين محصول به علت حجم كوچك و سوخت گاز شهري بين توليد كنندگان كوچك بسيار محبوب است، قيمت دستگاه خشك كن ميوه ميني را در حد توان مالي مشتريان عزيز برآورد كرده ايم تا توانايي خريد را داشته باشند.

و به نسبت قيمت دستگاه خشك كن ميوه صنعتي تفاوت زيادي دارد.

ولي از لحاظ كارايي و عملكرد دقيقا با نمونه هاي مشابه صنعتي خود برابري خواهد كرد، با اين تفاوت كه جاي كم و مصرف انرژي بهينه و كاملا خانگي ساخته شده است.

سوالات متداولي كه عموما براي كساني كه براي خريد و شروع به كار ميوه خشك ايجاد مي شود بسيار است؟!

عمده اين سوالات در خصوص ورودي و خروجي ميوه تر و خشك ميباشد.

در ميوه هاي مختلف مي توان اينگونه بيان كرد كه بر اساس بافت ميوه و درصد رطوبت مورد نياز در آن متفاوت است ، مثال: سيب درختي با اسلايس 5 ميلي متر بين 10% الي 12% خروجي به ما خواهد داد.

هر 100 كيلو گرم 12 كيلو گرم خشك شده، ولي در برگه قيسي همان زردآلو متفاوت است چرا كه گاها بين 22 تا 25 كيلو گرم در 100 كيلو گرم بازدهي خواهد داشت، در فصول مختلف انواع ميوه ها را ميتوان خشك كرد و در فصلي كمتر وجود دارد به بازار عرضه نمود.

اهميت بسته بندي ميوه خشك

حال كه ما محصول خود را به اين همه دغدغه به مرحله عرضه رسانده ايم، بايد براي هدفمند نمودن اين چرخه بتوانيم به زيباترين شكل ممكن و بهداشتي ترين شرايط ارائه دهيم، ميوه هاي خشك شده را با نام تجاري خود به فروش برسانيم، خود را به عنوان يك برند در عرصه توليد معرفي كنيم، و اين مهم امكان پذير نمي باشد مگر جز اينكه ما به فكر بسته بندي كردن محصول توليد شده خود باشيم.

دستگاه بسته بندي ميوه خشك

ماشين الات بسياري براي بسته بندي نمودن ميوه خشك ميباشند ، كه چند نمونه از اين ماشين آلات را به مختصر معرفي خواهيم كرد تا رسالت اين توليد را به پايان برسانيم.

بسته بندي تمام اتوماتيك ميوه خشك و نيمه اتوماتيك كه زاگرس ماشين كرج مفتخر است كه توليد كننده كاملي در اين زمينه ميباشد.

دستگاه بسته بندي نيمه اتوماتيك تك توزين كه كار وزن نمودن محصول را به خوبي انجام خواهد داد و تكميل كننده خشك كن ميوه و سبزي خواهد بود.

برچسب ها خشك كن ميوه ,
نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 1

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 11
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 3
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 172
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 184
  • بازدید ماه : 193
  • بازدید سال : 473
  • بازدید کلی : 27829
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه